Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Saturday, June 11, 2011

Sekitar Bukit Sebangkoi, Sarikei

Kedatangan Syam ke Kabong sememangnya ditunggu-tunggu, "lamo bebeno" tak berjumpa. Persinggahan kali ini diisi dengan pelbagai aktiviti yang menyeronokkan terutamanya belajar macam mana nak ambik gambo yang menarik sebijik dalam pandangan mata. Mata kita boleh melihat keindahan alam ini, tetapi lens kamera belum tentu dapat merakam apa yang diperhatikan oleh mata, untuk menjadikan apa yang kita pandang boleh dirakam dijadikan kenangan, kita perlu ada ilmu. Jadi peluang syam berada dikampung "kome" digunakan sebaik mungkin untuk menuntut ilmu. suko ati kome je goreng bahasa perak. hehehe, yang salah harap dimaafi. Inilah antara gambar yang sempat diambil sepanjang 3 hari Syam disini. Gambar disini saya yang ambik, memang banyak kelemahan yang ada hehehe....

 Ukiran di kayu

 Lumut yang menutupi kulit pokok


 Kehijauan daun

 Antara kemudahan di Sebangkoi untuk kanak-kanak
bermain


Panas mentari yang ditutupi rimbunan pepohon yang menghijau.
:)
 Model hehehe

Pokok yang meninggi




Air yang mengalir perlahan( ingat air terjun)

Tangga( x tekaber nait gik.. turun bukan main senang)

Insan yang bersama: Saher(M), Syam( Penasihat), Lyn(M), Ikah, Ifa, dan saya ............. sosej, dan kentang goreng(air mineral lupa bawa hehehe)

2 comments:

  1. Ya lah kau...xmok dengar kata mak...hehe.

    BTW, composition dah kacak. Nang dah ada mata photographer da. U just need the right tool. Gambar alam & nature, sangat cantik. Kat gambar daun ya, bokeh dah kacak. Cuma mungkin perlu edit sket kale daun ya.

    Utk portrait, for me the key is background & lighting. Cuba dapatkan background yang x terlalu busy. And here lens dengan aperture yang besar really helps (f/1.4, f/1.8 etc). Utk lighting agak kompleks. Sng madah, subjek kena stand out mun background gelap. Guna jak flash mun perlu.

    U're heading to the right track. Lak kita bershooting gk mun ku pg sia gk ;)

    ReplyDelete
  2. bangga dapat komen dari orang hebat... hehehehehe.... lak blaja agik.... :)))))))

    ReplyDelete