Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Tuesday, April 28, 2009

SBE DI SK ABANG LEMAN KABONG

Suasana semasa perhimpunan sekolah


Pasukan bola sepak SK Abang Leman Kabong


Ngah uji budak


Hari pertama


Aku SBE di SK Abang Leman Kabong, pengalaman selama seminggu di sana banyak mengajar aku erti perjuangan seorang guru. Banyak aktiviti yang aku sempat ikut semasa berada di SK Abang Leman, salah satu darinya adalah menjadi urus setia pertandingan bola sepak. pertandingan yang memakan masa satu hari itu sudah cukup menggambarkan kehidupan sebenar warga sekolah yang bakal dirasai aku pada masa akan datang. Aku juga berkesempatan untuk masuk mengajar di beberapa kelas. Perasaan takut dan gementar sememangnya meresap dijiwa pada masa itu. Namun panggilan cikgu yang singgah ditelinga ku, merungkai semua perasaaan itu menjadi sebuah semangat yang aku tidak pernah rasa selama ini. Hari terakhir aku berada disekolah tersebut membuat hati kecil ku mengangis sedih. Aku akan kembali nanti!

2 comments:

  1. Tahniah krn mceburi bdg pguruan....smoga mjadi sorg guru yg ikhlas dlm mlaksanakan tgs, apa pun cbrn n mslh yg mdtg, hadapi lh dgn tenang, ssgh nya smua itu mberi kmtgn kpd kta dlm mdepani realiti hidup sorg pdidik. smoga 1 hr nti akan dtg smla ke SKAL, bg mngembleng tenaga bsama mbantu anak2 d bumi klahirn kta, Kabong....doa cikgu sntiasa mngiringi pjlnanmu

    ReplyDelete
  2. tirima kasih atas nasihat yang diberikan...... Insya-Allah...

    ReplyDelete