Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Friday, July 29, 2011

Ramadhan kembali........

Mungkin ada dalam kalangan kita menganggap kehadiran bulan ramadhan hanyalah seperti bulan-bulan yang lain. Mungkin juga ada yang lebih pentingkan sambutan hari raya dari pengisian bulan Ramadhan. Penantian aku untuk ramadhan kali ini penuh dengan sejuta kenangan pahit manis yang mungkin aku tidak akan berjumpanya lagi. Hari demi hari penantian ada sahaja dugaan yang datang menerpa. Tanpa kita sedari ramai antara sahabat kita tidak sempat berjumpa ramadhan kali.

Tiba-tiba aku merasa sebak mengenangkan semua ini.

Ya Allah...
Mungkin kali ini aku hadir untuk kesekian kalinya
Aku memohon ampun Ya Allah
Seandainya banyak khilaf aku untuk berjumpa semula dalam pelukan rahmatmu.
Aku merinduinya Ya Allah.

Ya Allah aku mohon padamu
Agar roh atuk aku dicucuri rahmat,
biarpun terdetik dihati ini menahan kesedihan,
tetapi kasih sayang darimu melebihi kasih sayang
kami yang masih berdiri didunia ini.

Ya Allah
Bimbingkanlah aku
Bimbingkanlah aku
untuk menempuhi perjalanan Ramadhan yang lebih sempurna
Hindarilah aku dari sifat mazmumah
yang kadang-kala sudah menjadi tabiat dalam perilaku harian

Ya Allah
mungkin aku tidak layak untuk meminta dengan mu
tetapi tiada daya aku ya tuhan
kecuali menadah tangan kehadratmu.
hanya engkau yang layak mengatur segala-galanya
untuk aku....

Ramadhan kembali untuk aku... Alhamdulillah

No comments:

Post a Comment