Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Saturday, October 1, 2011

Cerita Mereka


Sayu,
gambaran hati memandang wajah mereka,
tidak terdaya sememangnya ada cerita,

bangga,
gambaran hati melihat ketabahan mereka,
tidak terdaya tetapi ada usaha kudrat mereka,

bersyukur,
gambaran hati melangkah dunia mereka,
tidak terdaya nikmat yang terindah masih milik kita,

redha,
gambaran hati menghayati kesabaran mereka,
tidak terdaya namun tidak pernah mengeluh menyusuri jalan cerita,

cerita mereka,
membuat aku sayu,
cerita mereka,
membuat aku bangga,
cerita mereka,
membuat aku bersyukur
cerita mereka
membuat aku redha
cerita mereka
membuat aku mengerti, menghargai, merasai,
nikmatnya anugerah ilahi.

                                                                                                                            Nukilan: Sepawi

No comments:

Post a Comment